1 grudnia 2016 r. odbył się III Powia- towy Konkurs Profilaktyczny, którego organizatorem był Zespół Szkół Ponadgimna- zjalnych w Chojnie we współpracy ze Starostwem Powiatowym w Gryfinie. Konkurs został objęty patronatem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gryfinie. W konkursie wzięli udział uczniowie powiatu gryfińskiego ze szkół gimnazjalnych oraz z klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych.
Nagrody oraz dyplomy dla uczestników konkursu zostały ufundowane przez Powiat Gryfiński oraz Radę Rodziców ZSP w Chojnie.
Dyrektor szkoły Adriana Salamończyk powitała przybyłych uczniów oraz gości. W krótkim wprowadzeniu została przedstawiona historia organizowanych przez ostatnie lata Powiatowych Konkursów Wiedzy o HIV/AIDS oraz Powiatowych Konkursów Profilaktycznych.
Konkursowi przewodziła komisja w składzie: Monika Baczyńska-Padjasek (Starostwo Powiatowe w Gryfinie), Grażyna Rozmyślak (Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gryfinie) oraz Barbara Pawełczak (przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych).
Konkurs Profilaktyczny składał się z dwóch etapów. Pierwsza runda polegała na zadawaniu pytań każdej, trzyosobowej drużynie. W rundzie drugiej zespoły miały do wykonania dwa zadania praktyczne: rozwiązanie krzyżówki profilaktycznej i przedstawienie przez drużynę wypowiedzi po obejrzeniu wyświetlonego przez organizatora fragmentu filmu, poruszającego problem dyskryminacji. Zadanie drugie było oceniane za jakość wypowiedzi, prawidłowość merytoryczną przedstawionej problematyki i właściwą argumentację.
W tegorocznej edycji konkursu I miejsce zdobyła drużyna z Gimnazjum im. Janusza Korczaka w Chojnie, II miejsce wywalczyło Gimnazjum nr 1 im. Olimpijczyków Polskich w Zespole Szkół w Gryfinie, a III miejsce przypadło drużynie z Gimnazjum im. Marka Kotańskiego w Góralicach. Laureatom dyplomy oraz nagrody wręczyła wicedyrektor szkoły Małgorzata Limanówka.
Celem konkursu było uświadomienie młodzieży skutków zachowań ryzykownych, kształtowanie postaw asertywnego zachowania, promowanie zdrowego trybu życia oraz kształtowanie postaw tolerancji i akceptacji.