7 czerwca 2018 r. w Zespole Szkół w Baniach odbył się VII Powiatowy Konkurs Przyrodniczo-Łowiecki „Leśna Przygoda” pod hasłem: ”Kynologia łowiecka”.
Do udziału w konkursie zaproszeni zostali uczniowie Szkół Podstawowych z terenu powiatu gryfińskiego. W tym roku w konkursie wzięło udział 6 drużyn.
Celem tej wspólnej akcji myśliwych, leśników, nauczycieli i uczniów jest propagowanie kultury leśnej i łowieckiej wśród młodzieży szkolnej, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za las, rozwijanie u uczniów zainteresowań przyrodniczych, emocjonalnej więzi z przyrodą i wrażliwości na jej piękno.
W konkursie uczestniczyło 18 uczniów, reprezentujących szkoły podstawowe z Chojny, Gryfina, Mieszkowic, Gardna, Morynia i Bań. Uczniowie samodzielnie rozwiązali test zawierający 26 pytań, a następnie pracowali w 3-osobowych zespołach.
Zadaniem każdego zespołu było rozpoznanie gatunków grzybów, drzew i krzewów leśnych, oraz ras psów myśliwskich podczas prezentacji multimedialnej. W innych zadaniach uczniowie musieli wykazać się znajomością tradycji i gwary łowieckiej, budową zwierząt w gwarze łowieckiej, a nawet powiedzeń ze zwierzętami.
Wszyscy uczestnicy konkursu zostali obdarowani ciekawymi nagrodami,
ufundowanymi przez Powiat Gryfiński, Gminę Banie, Nadleśnictwo Myślibórz, Nadleśnictwo Gryfino oraz koła łowieckie „Dziczy Las”, Nadodrzańskie Koło Łowieckie w Szczecinie i KŁ „Orlik”.
Tabela wyników:
Miejsce |
Imię i nazwisko |
Gimnazjum |
Opiekun |
I |
Patrycja Michlewicz Oliwia Dalmata Wiktoria Henk |
Mieszkowice |
Bogusława Chojnacka |
II |
Anna Kusiak Marta Dąbrowska Hanna Krzemińska |
Gryfino |
Katarzyna Ludwiniak |
III |
Sandra Czerniukiewicz Pola Msłoń Aleksandra Budzińska |
Banie |
Izabella Senda |
IV |
Aleksander Cierlecki Natalia Dudek Mikołaj Borsuk |
Gardno |
Ewa Mular |
V |
Magdalena Majcher Klaudia Hrycaj Julia Zielinkiewicz |
Chojna |
Anna Zatorska |
VI |
Oskar Klęczar Tomasz Budzyń Marcek Cacyk |
Moryń |
Dominika Adamek |
Zwycięzcom gratulujemy sukcesu, a wszystkim uczestnikom ogromnej wiedzy!
Takie spotkania kształtują właściwe postawy uczniów wobec przyrody, dają również możliwość poznawania tradycji i obyczajów łowieckich, wskazują prawdę o ogromnej pracy tych instytucji na rzecz ochrony przyrody.
Informacja: Izabella Senda